dijous, 12 de desembre del 2013

L'OCCITANE EN PROVENCE




Bon dia familia!! Com esteu?? Espero que estigueu tenint una bona setmana!!!

En el post d'avui, i continuant amb la tònica dels últims dijous, us porto una altra de les línies cosmètiques que m'agraden força, sobretot per la seva naturalitat. Avui us porto: L'Occitane en Provence. Com sempre, us en faig cinc cèntims de la seva història.

Olivier Baussan, de 23 anys va ser el fundador de L'Occitane en Provence. Va començar quan tenia poc més que un vell alambí, una camioneta i un bon coneixement de les plantes. Destil·lava l'oli essencial de romaní als mercats locals de la Provença. Al 1976, va comprar una vella fàbrica de sabons i va fer  reviure l'art tradicional marsellès de la fabricació de sabons. Al 1977 l'Occitane va reservar la seva primera collita de lavanda, fragància emblemàtica de la Provença. Durant un dels seus molt viatges pel món en busca de nous ingredients, Olivier va descobrir per primer cop el karité de les dones de Burkina Faso, i en va encarregar un bon lot abans de tornar a França. Al 1981, es va fundar la primera fàbrica als antics forns de cal de la petita població de Volx. Un any després una botiga de fàbrica va obrir les seves portes al públic. 
L'any 1990, l'Occitane es va convertir en venedor de fragàncies una gavarra per estendre els perfums dels jardins de la Provença. Al cap de dos anys, van obrir la seva primera botiga a París. Al 1996, a Nova York i Hong-Kong. 
Al 1997, va ser una de les primeres marques en introduir a les seves etiquetes una explicació en braille. I aquest mateix any, van obrir botiga al Japó. 
Al 2001 va néixer el programa de recolzament de L'Occitane per la ONG humanitària internacional ORBIS, que lluita contra la ceguera evitable a nivell mundial. També aquest any va néixer a Sao Paulo, el primer Spa de la marca. 
Al 2006 es va crear la Fundació L'Occitane, que es centra en missions de llarga durada: el recolzament a persones amb discapacitats visuals i l'emancipació econòmica de les dones. Al 2010, s'alia amb Aide et Action per recolzar la creació i el funcionament de centres d'alfabetització de dones de Burkina Faso.  
Al 2009 van aparèixer els recanvis ecològics de la marca, lligats amb el sentit de responsabilitat de la mateixa. Dos anys més tard, es va crear la botiga on-line. 
Actualment disposen de més de 2000 botigues arreu del món. A Andorra en trobareu una al Centre Comercial Illa Carlemany i a Grans Magatzems Pyrenees hi ha un corner de la marca. 




















Sou consumidors de la marca? Jo de tant en tant en gasto alguna crema, i m'agrada!! 

Fins demà!! Què passeu un bon dia!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada